|

۰۴ شهریور ۱۴۰۲

|

۱۳:۴۸

طبق آنچه در سایت پایانه های کشور آمده است؛ از پایانه مسافربری آدینه کرمان به عنوان بزرگترین، پیشرفته‌ترین و زیباترین ترمینال مسافربری در سطح کشور است نام برده شده است،که با نما و معماری متفاوت و مدرن، خود را از سایر ترمینال‌ها متمایز کرده است.

اما این پایانه برای اکثر کرمانی ها یادآور ساعت‌های تاخیر زیاد و بی نظمی های فراوان است. که اخیرا برخورد نامناسب  با مسافرین نیز به این لیست اضافه شده است.

برای نمونه آنچه خبرنگار زنان جهان شاهد آن بود به شرح زیر است؛

روز جمعه سوم شهریورماه بلیط اینترنتی به مقصد یزد  به صورت اینترنتی برای ساعت ده و نیم صبح خریداری شد اما زمانیکه ساعت ده برای چاپ بلیط به جایگاه مراجعه میشود، بعد از چاپ بلیط به مسافر عنوان می شود که اتوبوس تغییر یافته و بایست مبلغی  اضافه را پرداخت کند. تغییر اتوبوس در لحظات نزدیک حرکت و اخذ مبلغ بیشتر با توجه به اینکه بلیطی برای ساعات دیگر در همان روز وجود نداشته جای تامل دارد.

اما آنچه باعث نگارش این خبر شده، پاسخ غیر طبیعی پرنسل تعاونی هفت کرمان، در پاسخ به درخواست مسافر برای پرداخت ماوتفاوت در همان لحظه و نه در داخل اتوبوس بود. مسافر دلیل خود را برای این مطالبه، عدم تاخیر در حرکت اتوبوس و پرداخت وجه به صورت دستی عنوان میکند.

به دلیل عدم پاسخگویی متصدی، مسافر خواستار صحبت با مقام بالاتر می شود اما، هیچ کس پاسخگو نبوده و بعد از مدتی نیز مسئول تعاونی با گفتار و رفتار خلاف عرف، به جای برقراری آرامش، بر تنش محیط اضافه میکند.

در این میان جای خالی ماموران حراست کاملا محسوس بود.

در نهایت  مسافر شکایت کتبی خود را  به مسئول راهداری مستقر در سالن اصلی ترمینال،تقدیم و خواهان رسیدگی به تخلفات صورت گرفته میشود.

طبق پیگیری های انجام شده توسط خبرنگار جهان زنان با روابط عمومی راهداری کرمان، جناب مهندس شفق؛ از انجام اقدامات موثر جهت عدم تکرار این رویداد اطمینان حاصل شد.

پایگاه خبری زنان جهان ضمن تقدیر از پاسخگویی و اقدام سریع مهندس شفق، امید است این رویه ادامه دار باشد.