رئیس دانشگاه لرستان خواستار این شد یک معاونت تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده در سطح چارت سازمانی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

|

۱۳ تیر ۱۴۰۳

|

۰۷:۵۲

به گزارش زنان جهان به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، علی نظری در نشست دبیران مناطق دهگانه امور زنان و خانواده وزارت علوم با بیان اینکه اهمیت و جایگاه زنان در تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم بسیار مهم است، اظهار کرد: نقش و اثرگذاری زنان در تحولات مهم تاریخی در داستان‌هایی همچون فرعون و حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف (ع)، در قرآن کریم به خوبی تبیین شده است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: براساس تعالیم قرآن کریم، یکی از نقش‌های مهم زنان، قوام خانواده است؛ زنان در نقش‌های گوناگون خواهر بودن، همسر بودن و مادر بودن و حضور در جامعه، اثرگذار بوده و هستند.

وی اضافه کرد: نظام مسائل زنان در نظام دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان دختر، از نوع گوناگون است؛ این خود، گویای اهمیت نقش امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها برای کاستن از نظام مسائل دانشجویان دختر است.

نظری خواستار این شد امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها به‌عنوان یک معاونت تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده در سطح چارت سازمانی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

در ادامه فخرالسادات نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رئیس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و باید از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی بهره گرفت، گفت: در آئین‌نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است، نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آئین‌نامه‌ مربوطه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده گفت: تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیئت علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

نصیری ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه ۹ متفاوت باشد.